www.parus.ua > Продукцiя > CRM: Менеджмент та Маркетинг > Теорія CRM
Теорія СRM
Customer Relationship Management-управління взаєминами з клієнтами) являє собою стратегію компанії спрямовану на розуміння поведінки клієнтів для підвищення рівня утримання та задоволеності найбільш прибуткових з них, при одночасному зниженні витрат і збільшення ефективності взаємодії з клієнтом.
Для реалізації такого підходу використовуються CRM - технології, які пов'язані зі спеціальним програмним забезпеченням, що дозволяє автоматизувати і вдосконалювати бізнес-процеси в таких напрямках, як:
- продажу
- маркетинг
- обслуговування і підтримка клієнтів
- управління та аналіз
Основні принципи CRM
Клієнт-орієнтовану стратегію компанії можна охарактеризувати такими складовими як:
- Персоналізація відносин із клієнтом.
- Використання принципу "від обраних - до масам" (згідно з яким в першу чергу будуються стосунки з найбільш прибутковими клієнтами).
- Використання методів прямого маркетингу (теле-маркетинг, директ-мейл).
- Побудова взаємодії з клієнтом в рамках єдиного життєвого циклу.
- Формування взаємної лояльності компанії і клієнта (коли клієнт лояльний до компанії і навпаки).
Завдання
Основною метою багатьох компаній є побудова довгострокових і взаємовигідних відносин з клієнтами. Для досягнення цієї мети необхідно вирішити ряд завдань, а саме:
- Створити Єдине Інформаційне Поле.
Буде виключена ситуація дублювання інформації про клієнта і докучливих питань "а Ви хто такий?".
- Забезпечити узгодженість каналів взаємодії.
З одним клієнтом одночасно можуть контактувати кілька співробітників. При цьому контакти можуть бути по пошті, телефону або особиста зустріч. Відповідно, виникає необхідність мати історію взаємодій з клієнтом, щоб виключити випадки надання неповної, неактуальною або суперечливої інформації.
- Підвищити швидкість прийняття рішень.
Це можливо здійснити шляхом делегування повноважень зверху в низ. CRM-стратегія передбачає, що при взаємодії з клієнтом по будь-якому каналу, вашому співробітнику доступна повна інформація про усі взаємини з ним, грунтуючись на якій, він може приймати рішення. Дані про це, в свою чергу, теж зберігаються і доступні при всіх наступних контактах.
- Підвищити ефективність залучення нових замовлень.
За рахунок використання методів прямого маркетингу на базі існуючих даних про клієнтів. А також за рахунок систематичної поетапної роботи з потенційними клієнтами за кількома напрямками.
- Підвищити ефективність роботи співробітників.
З одного боку функціонал CRM-системи дозволяє спростити і автоматизувати виконання рутинних операцій. З іншого боку, використання CRM-рішень надає позитивний ефект у компаніях працюють з великим числом замовників за рахунок раціонального розподілу зусиль між фахівцями.
- Мінімізувати людський фактор.
Завдяки використанню CRM-технологій, в компанії зникає жорстка "зав'язка" клієнта на конкретному співробітнику і мінімізується роль особистого (людського) фактору (в негативному значенні цього поняття). Це дозволяє компанії зберігати історію стосунків з клієнтами в разі кадрових змін.