www.parus.ua > Продукцiя > Для великих підприємств (ERP) > Система підтримки прийняття рішень
Система підтримки прийняття рішень (СППР)
Система дозволяє вирішувати завдання оперативного і стратегічного управління на основі облікових даних про діяльність компанії.
Система підтримки прийняття рішень являє собою комплекс програмних інструментальних засобів для аналізу даних, моделювання, прогнозування та прийняття управлінських рішень, що складається з власних розробок «ПАРУС» і програмних продуктів компанії Cognos.
Використання системи дозволяє знайти відповіді на безліч питань, що виникають у керівників компанії, наприклад:
У генерального директора:
- На скільки відсотків виконано план з продажу, доходу, прибутку, витрат.
- Яка частка ринку, що належить компанії.
- Які тенденції розвитку сегмента ринку, на якому представлена компанія.
- Які ключові показники продуктивності компанії в поточному періоді.
- Які тенденції зміни ключових показників продуктивності компанії з часом.
У керівника відділу по роботі з партнерами:
- Які з партнерів приносять найбільший дохід, прибуток.
- Які проекти, групи продуктів найкраще продає даний партнер.
- Які тенденції зміни продажів через партнерів.
У керівника фінансового департаменту:
- Скільки кожен проект коштує підприємству.
- Скільки коштує підтримка продаваних проектів.
- Які проекти цього року коштують більше, ніж минулого.
- Як витрати різних підрозділів і компанії в цілому співвідносяться з доходами.
У керівника департаменту бюджетного планування і контролю:
- Наскільки точно різні підрозділи компанії дотримуються встановленого бюджету.
- Які тенденції витрат по різних підрозділах, статтях бюджету.
У керівника департаменту закупівель:
- Які постачальників пропонують найкраще співвідношення ціна-якість.
- Які з постачальників доставляють товари швидше за інших, повільніше інших.
- Як часто відбуваються затримки поставок від того чи іншого постачальника.
- Яких постачальників вибрати для поставок великих/невеликих партій продукту.
У керівника планового відділу (відділу стратегічного планування):
- Наскільки підприємство виконує план з продажу, доходів, прибутку.
- Які галузі бізнесу вносять позитивний вклад, а які - негативний.
- Який прогноз ключових показників продуктивності на наступний період (місяць, квартал, рік).
У керівника відділу сервісного обслуговування
- Який середній час виконання заявки на обслуговування.
- Які витрати на виконання однієї заявки.
- Який середній час до першої поломки даної моделі.
У керівника відділу кадрів
- Яка продуктивність персоналу, що пройшов певне навчання, порівняно з тими хто його не проходив.
- Які тенденції щорічного зростання персоналу компанії в різних регіонах, підрозділах.
- Яка прогнозована кількість персоналу на наступний рік.
- Які прогнози з приводу складу.
- Які співробітники потребують навчання.
- Яким набором навичок повинен володіти співробітник, щоб добре виконувати свої обов'язки.
У керівника відділу аналізу якості
- Які проекти доставляються вчасно, які - з запізненням.
- Чи мають певні клієнти або проекти неприпустимо довгий термін поставки.
- Чи змінилась періодичність доставки певних продуктів з часом.
- Наскільки швидшою або повільнішою стала поставка продуктів (послуг) у певний сегмент ринку.
- Які основні причини відмови від продукту (послуги).
Процес створення системи управлінської звітності, аналізу даних і підтримки прийняття рішень складається з наступних етапів:
- Аналіз існуючих на підприємстві інформаційних потоків і процедур управління підприємством;
- Виявлення показників, що впливають на фінансово-економічний стан підприємства і відображають ефективність ведення бізнесу (на основі даних з вже використовуються систем);
- Вироблення процедур , що забезпечують отримання управлінським персоналом необхідної інформації в потрібний час, в потрібному місці і в потрібному вигляді;
- Налаштування програмних засобів багатовимірного аналізу;
- Навчання персоналу замовника роботі з програмними засобами багатовимірного аналізу.
Підсумок - продумані рішення спираються на інформаційний фундамент, адекватні дії, кваліфіковане виконання і як результат успіх всього підприємства.